FAQ - Najczęściej zadawane pytania:

Dlaczego moje menu zmienia kolory?

Kolorystyka menu związana jest z poziomem, na którym obecnie znajduje się użytkownik:

  • granatowe menu - to menu główne - tu znajdziesz wyszukiwarki, newsy oraz wersję demo.
  • pomarańczowe menu - to profil (menu) użytkownika - tu możesz edytować swój profil, sprawdzić wiadomości, zaprosić nowego użytkownika do Academio i wiele innych
  • zielone menu - to menu grupy - tu znajdziesz wszystkie narzędzia dostępne na Academio, zaprosisz znajomych do grupy i wiele innych.

Jak mogę założyć nową grupę?

Wejdź na profil użytkownika: http://academio.pl/strona/konto/strona_glowna/ . Następnie kliknij ikonę “domka” i wybierz przycisk “załóż nową grupę”. Po wypełnieniu krótkiego formularza Twoja grupa zostanie założona. Możesz teraz zaprosić do niej znajomych i rozpocząć korzystanie z dostępnych dla Was narzędzi. Powodzenia!

Jak mogę zarejestrować się na Academio?

Istnieją trzy drogi rejestracji na Academio.pl:

  • Zarejestruj się tradycyjnie poprzez formularz;
  • Jeśli posiadasz konto na Facebooku możesz łatwo zarejestrować się klikając w ikonę Facebook’a;
  • Jeśli posiadasz konto na Gmailu możesz łatwo zarejestrować się klikając w ikonę Gmail’a

Rejestracji dokonasz na stronie: http://academio.pl/u/zarejestruj

Czym różni się wyszukiwarka kierunków Academio od innych wyszukiwarek?

Wyszukiwarka kierunków dostępna na Academio.pl to przede wszystkim jedyna wyszukiwarka w sieci, w której użytkownik może znaleźć dogodny dla siebie kierunek wpisując przedmiot zadawany na maturze.

Wyszukiwarka kierunków Academio.pl pozwala użytkownikowi także na znalezienie odpowiedniego dla siebie kierunku poprzez:

  • wpisanie nazwy kierunku
  • zaznaczenie maksymalnej dla Ciebie wysokości czesnego

Otrzymane wyniki można ograniczyć według:

  • województwa
  • uczelni
  • przedmiotów zdawanych na maturze

Wymarzony kierunek można znaleźć także poprzez daną uczelnię, która interesuje użytkownika. W tym celu powinien on użyć wyszukiwarkę uczelni.

Kiedy informacje z moich grup pojawiają się w moim strumieniu?

Każde nowe zdarzenie (nowy plik, nowe wydarzenie, nowy album lub zdjęcie, nowy wątek na forum itp.), które miało miejsce w grupach, do których należysz, zostanie odnotowane w Twoim strumieniu informacji. W strumieniu nie wyświetlają się informacje o dokonanych poprawkach.

Co zrobić gdy mojej uczelni nie ma w katalogu?

Nasza baza zawiera 468 uczelni wyższych, które zostały zarejestrowane w roku 2010 w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Jeśli jednak Twojej uczelni nie ma w naszym katalogu zgłoś nam to na academio@academio.pl .

Skąd mam wiedzieć czy informacje o uczelniach i kierunkach są prawdziwe?

Dane uzyskane od MNSW zostały uzupełnione informacjami dostępnymi na stronach poszczególnych uczelni wyższych. Opisy kierunków na Academio są informacjami skrótowymi. Pełne oferty uczelni dostępne są na stronach www podanych w wizytówkach.

Czy konto grupy zawsze będzie darmowe?

Tak. Konta grup studenckich to konta bezpłatne. W ramach usługi otrzymujecie możliwość korzystania ze wszystkich dotychczasowych narzędzi Academio.pl; powierzchnię dyskową wielkości 200 MB oraz możliwość utworzenia publicznych wizytówek i galerii w serwisie (widocznych także dla niezalogowanych użytkowników).

Dlaczego nie mogę założyć koła naukowego?

Konta kół naukowych i pracowników naukowych to Konta Premium (płatne). Zostaną one uruchomione do końca lutego. Konto Premium będzie mogła wykupić każda uczelnia wyższa (na zasadzie abonamentu) lub poszczególne koło naukowe (opłacając abonament samodzielnie). W ramach Konta Premium koło naukowe otrzyma m.in. powierzchnię dyskową wielkości 7 GB, możliwość zamieszczania w serwisie publicznych wydarzeń, galerii i plików oraz możliwość utworzenia własnej strony koła (opartej na autorskim systemie zarządzania treścią - CMS).

Jak wygląda system uprawnień na Academio?

Funkcja

Gość może:

Zalogowany może:

Członek grupy może:

Lider grupy może:

Grupa
  • Przeglądać publiczne zasoby
  • Przeglądać publiczne zasoby
  • Zgłosić swój akces do jednostki Academio, albo założyć własną jednostkę Academio (stając się jej liderem);
  • Komentować publiczne zasoby grup, do których nie należy
  • Korzystać ze wszystkich danych zgromadzonych przez grupę
  • Zostać zaproszony do bycia liderem grupy
  • Komentować wszystkie zasoby swoich grup (dodawać i usuwać komentarze)
  • Dodawać i usuwać swoje komentarze do spotkań swojej grupy;
  • Przeglądać i edytować wszystkie zasoby należące do grupy
  • Zapraszać do grupy, zatwierdza członkostwo użytkownika w swojej grupie
  • Usunąć użytkownika ze swojej grupy
  • Mianować innego użytkownika na lidera
  • Komentować wszystkie zasoby swoich grup (dodawać i usuwać komentarze wszystkich członków)
  • Zgłosić grupę do Konta Premium
  • Edytować opis grupy
  • Dodawać i usuwać komentarz do spotkań swojej grupy
  • Usunąć grupę z Academio.pl

Albumy w Galerii
  • Przeglądać publiczne albumy
  • Przeglądać publiczne albumy
  • Przeglądać publiczne albumy
  • Przeglądać albumy swoich grup
  • Dodawać albumy, edytować swoje albumy, usuwać swoje albumy
  • Przeglądać i edytować wszystkie albumy należące do grupy
  • Zmienić status albumu swojego oraz innych członków grupy  (prywatny<=> publiczny)

Zdjęcia w Galerii
  • Przeglądać publiczne zdjęcia.
  • Przeglądać publiczne zasoby zdjęcia
  • Komentować publiczne wszystkich grup.
  • Przeglądać publiczne zdjęcia
  • Przeglądać zdjęcia swoich grup
  • Dodawać zdjęcia, edytować swoje zdjęcia, usuwać swoje zdjęcia
  • Komentować publiczne zdjęcia wszystkich grup
  • Przeglądać i edytować wszystkie zdjęcia należące do grupy
  • Komentować publiczne zdjęcia wszystkich grup

Wydarzenia w Kalendarzu
  • Przeglądać publiczne wydarzenia
  • Przeglądać publiczne zasoby wydarzenia
  • Przeglądać publiczne wydarzeni;
  • Przeglądać wydarzenia swoich grup;
  • Dodawać wydarzenie, edytować swoje wydarzenie, usuwać swoje wydarzenie.
  • Przeglądać i edytować wszystkie wydarzenia należące do grupy
  • Zmienić status kalendarza swojego oraz innych członków grupy (prywatny<=> publiczny);

Pliki
  • Przeglądać publiczne pliki.
  • Przeglądać publiczne pliki.
  • Pobierać publiczne pliki;
  • Pobierać pliki swoich grup;
  • Dodawać pliki, kasować swoje pliki.
  • Pobierać i kasować wszystkie pliki należące do grupy.

Hasła na wiki
  • Brak dostępu.
  • Brak dostępu.
  • Wyszukiwać zasoby publiczne wszystkich grup oraz wszelkie zasoby swoich grup: po tytule, po słowie..
  • Wyszukiwać zasoby publiczne wszystkich grup oraz wszelkie zasoby swoich grup: po tytule, po słowie..

CMS (Strona prywatna)
  • Brak dostępu
  • Brak dostępu
  • Brak dostępu
  • Brak dostępu

Artykuły
  • Przeglądać publiczne artykuły
  • Przeglądać publiczne artykuły
  • Przeglądać publiczne artykuły
  • Przeglądać publiczne artykuły

Forum
  • Przeglądać publiczne fora
  • Przeglądać publiczne fora i pisać na nich
  • Przeglądać i pisać na publicznych forach, przeglądać, pisać i edytować własne wpisy na forach należących do jego grup.
  • Przeglądać i pisać na publicznych forach, przeglądać, pisać i edytować wszystkie wpisy na forach należących do jego grup.

Dlaczego po kliknięciu linku w strumieniu informacji czasem przenosi mnie na stronę mojego profilu zamiast na konkretny zasób?

Przeniesienie na stronę konta użytkownika lub też brak reakcji na kliknięcie spowodowany jest usunięciem danego zasobu przez jego autora bądź lidera grupy. W strumieniu informacji pojawiają się wszystkie zaistniałe nowe zdarzenia. Usunięcie zasobu (pliku, zdjęcia czy wydarzenia) nie powoduje usunięcia informacji o nim ze strumienia informacji.

Czy istnieją limity na zakładanie albumów w galerii grupy?

Tak. Grupa studencka może założyć w galerii grupy max. 100 albumów. W każdym albumie zaś można zamieścić max. 500 zdjęć.

Po co funkcja MIEJSC?

Dzięki funkcjonalności MIEJSC możesz:

  • zobaczyć, gdzie znajdują się najbliższe uczelnie wyższe,
  • dodać ciekawe miejsca publiczne np. miejsca, w których odbywają się konferencje, miejsca kulturalne, polecane miejsca na luźne spotkania (funkcja dostępna dla kół naukowych),
  • zobaczyć ciekawe miejsca publiczne dodane przez koła naukowe np. miejsca, w których odbywają się konferencje, miejsca kulturalne, polecane miejsca na luźne spotkania,
  • dodać najczęstsze miejsca Waszych spotkań (widoczne tylko dla członków danej grupy),
  • powiązać miejsce spotkania z terminem (wybierając odpowiednie miejsce przy dodawaniu nowego wydarzenia w kalendarzu).

Kalendarz imprez i konferencji naukowych:

02

02

03

02

04

02

05

02

06

02

07

02

08

02

09

02

10

02

11

02

12

02

13

02

14

02

15

02

16

02

17

02

18

02

19

02

20

02

21

02

22

02

23

02

24

02

25

02

26

02

zobacz więcej...